Goana de afisari

Dat fiind faptul ca presa scrisa moare incet si sigur, si nu exista tratament, toate ziarele, revistele s-au mutat in online. Un lucru foarte bun de altfel. Mai ieftin mai eficient si un mod foarte simplu de a face reclama. Si cum costul unei reclame se masoara in numarul de afisari/zi e foarte indicat sa ai informati proaspete cat mai des pe prima pagina. Practic ii spui userului sa intre de mai multe ori pe zi ca sa fie la curent Si aici nu ma refer la stiri de 2 randuri trasnformate in 10 articole.

sursa foto

Acest indicator e gresit deoarece publicatiile mentionate mai sus, si nu numai, “falsifica” aceste informatii. Ca sa nu mai vorbim de roboti de generare trafic. Mai elocvent ar fi numarul de vizitatori unici, bounce rate-ul, timpul petrecut pe site, etc si ca ultim criteriu numarul de afisari. (toate oferite gratuit,  de google analytics) Sunt convins ca si sistemul BRAT ofera informatii foarte detaliate, contra cost.

Toata lumea vrea site-uri cat mai user friendly, care se misca cat mai rapid si care au cat mai putini timpi morti de incarcare. Siteuri gen Prosport, GSP, Adevarul, sport.ro, etc cam toate site-urile care vin din presa scrisa si nu numai au ales sa ramana in urma pentru a da bine in statistici.

Exista atatea tehnologii, framework-uri care pot face navigarea mult mai placuta. Astazi, banalul, AJAX-ul ar trebui sa fie prezent cam pe toate site-urile. In schimb se aleg galerii foto cu refresh pentru fiecare imagine, ca sa creasca numarul de afisari.

Site-urile de sport sunt pline de pipite goale penru simplu fapt ca sunt sotii, iubite sau foste ale fotbalistilor, sau ai oricarui sportiv ori cat de cunoscut sau necunoscut ar fi, cu galeriile foto cu refresh de pagina bineinteles.

Nu mai sunt in domeniul acesta de ceva vreme dar a ramas o pasiune si desi inteleg de ce proprietarii acestor site-uri recug la aceste idiotenii nu pot sa nu ma mir. La conducerea agentiilor care vand reclame pe aceste site-uri sunt numai tampiti? Cat credeti ca o sa mai dureze pana cand cei care isi face reclama o sa isi dea seama ca nu e eficient, si mai bine platesc un bloger sa ii faca un advertoria?l Iar aceste agentii o sa ramana cu clienti de mana a nouaspea.

Voi credeti ca Zoso, Arhi, Visurat  , sau alti  blogeri cunoscuti vor recurge vreodata la asemenea tampenii? NU, si nu pentru ca au prea multe afisari, ci pentru ca isi respecta cititorii.Iar acest aspect, din fericire, incepe sa conteze tot mai mult in materie de ce site-uri alege userul sa viziteze.

Chiar daca romanul pare inapoiat in materie de online lucrurile o sa se schimbe la un moment dat. Si nu din cauza tampeniilor de genul asta.

Lipsa continutului de calitate, nu doar copy paste, traduceri de pe site-uri din afara (unele facute cu google translate) vor ingropa online-ul iar numarul fals de afisari nu va mai conta. Poate doar in clasamente cu care se lauda publicatile acestea.

Inca mai e timp sa se repare aceste probleme, inca.